Serkan Kaba

Karalama Defteri

Linux’ta Linphone ile Wirofon’a baglanma

Posted by Serkan Kaba 8 Haziran 2011

Turk Telekom’un VOIP servisi olan Wirofon‘un QT tabanli eski bir surumunun kaynak kodlari da yayinlanan ozel bir SIP istemcisi var. Ancak ne yeni surumlerinin kaynak kodlari yayinlandi ne Linux binary versiyonlari dagitildi. Ancak SIP protokolunu kullandigi icin temelde herhangi bir SIP istemcisi ile calisabilecek durumda. Basarisiz bir Ekiga denemesinin ardindan (ki belki Ekiga’dan erken pes etmemden de kaynaklanmis olabilir) Linphone ile Wirofon kullanmayi basardim. Linphone kurduktan sonra Settings > Manage SIP Accounts bolumunde hesap ekleyip su bilgileri girdim.

SIP Identity: sip:kullanici@wirofon.turktelekom.com.tr
SIP Proxy Address: sip:wirofon.turktelekom.com.tr

Ilk baglantida sifrenizi de girdikten sonra Wirofon kullanilabilir durumda.

8 Yanıt to “Linux’ta Linphone ile Wirofon’a baglanma”

  1. Sagol ben de sayende kullanabildim.
    Android’de de gecerli oldugunu soyleyeyim. Ayrica Wirofon’un iPhone clientinda oldugu gibi yalnizca WiFi uzerinden baglanabilme kisitlamasi olmadan 3G uzerinden de rahatlikla kullanabiliyorum.

  2. AHMET ANIL DINDAR said

    Merhabalar,
    Ubuntu 10.04′te linphone ile belirttiginiz baglantiyi yaparak wirofon aramai yapabildim. Bu kesinlikle cok hos bir olay.
    Ama bir konu vardi merak ettim ben wirofon numarami cep veya sabit telefondan aradigimda maalesef linphone calmadi. Bunun cozumu var midir?

    AAD

  3. Serkan Kaba said

    Şu anda wirofon tek yönlü çalışıyor. Bu Linphone dan kaynaklanan bir durum değil.

  4. AHMET ANIL DINDAR said

    Sanirim, bu guzel bir gelisme ve gidilecek cok yol var.
    Keske Turtelekom, Linux’a daha fazla destek verse.

    AAD

  5. cem gega said

    Ben linphone pprogramını wirofona girememeye başladığım için kullanmaya çalışıyorum, ancak sesim çok kaliteli gitmesine ramen ben hiç ses duyamıyorum. Wirofon’ da böyle bir problemim yoktu ve wirofon’ da kullandığım mikrofonlu kulaklığımı kullanıyorum. Acaba yanlış bir şey mi yaptım?

  6. Eren said

    Wirofon’da geri arama özelliği var. Windows altında 0850 ile başlayan numaradan geri aranabiliyorum, sorunsuz da çalışıyor. Ancak Linux altında bahsedilen yöntemle sadece ben arayabiliyorum ama aradığımda da sesim karşı tarafa gitmiyor.

    Karşı taraf beni aradığında ise telefon hiç çalmıyor. Orijinal Windows yazılımında ise her iki şekilde de sorunsuz çalışıyor.

    Bu ayarlar ile ilgili bir ekran görüntüsü koymanız mümkün mü?

    Özellikle Multimedia Settings bölümü sizde nasıl? Hangileri işaretli? Network settings pencerisini de koyarsanız memnun oluruz.

    Teşekkürler.

  7. Goksu said

    Merhaba,

    yukarıdaki yazının üstünden epey zaman geçti. telekomdan arada destek niyetine birşey gelmedi. eskiden sayfalarında manuel ayarlar bulunur idi. şimdi o da yok.

    Microsip, qutecom veya ekiga’dan bağlanabilmek amacı ile ayarları tekrar paylaşabilirmisiniz lütfen? Bnedeki ayarlar ile bağlanamadım.

    yoksa telekom bunu engellemeye yönelik yeni bazı şeyler mi yaptı?

    Teşekkürler.

  8. Uzun zamandir ben de baglanamiyorum ve de cozemedim. O yuzden simdilik Android uygulamasini kullaniyorum :(

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

