Serkan Kaba

Karalama Defteri

Linuxta en sevdiğim programlar

Posted by Serkan Kaba 12 Nisan 2007

Mimleme nedir bilmeden bi anda kendimi ebe konumunda buldum Tutku Dalmaz sayesinde. E ne yapalım elimizi devretmeli.

  • Dağıtım: Gentoo
  • Masaüstü: Gnome (Şu an 2.18 kullanıyorum)
  • Dosya yöneticisi: Nautilus
  • Metin düzenleyici: Gedit,Nano
  • Terminal: gnome-terminal
  • Video Oynatıcı: Xine,Mplayer (DivX player aldığımdan beri bu alandaki gelişmeleri ciddi anlamda takip edemiyorum)
  • Mp3 çalar: Audacious
  • Email: Web tabanlı
  • FTP istemcisi: gFtp
  • IRC: Xchat
  • Tarayıcı: Firefox
  • MSN: Gaim, Mercury Messenger, aMSN (aMSN az daha geliştiğinde bu sıralama değişebilir)
  • CD,DVD Yazıcı: NeroLINUX, K3b
  • Resim düzenleme: Gimp
  • Resim izleme: Eye of Gnome
  • P2P: Bunu protokol bazında ayırmak isterim
    • Bittorrent: Azureus, Transmission
    • Gnutella: Limewire
    • Soulseek: Nicotiine+
    • Nadiren ed2k için: aMule
  • Arşiv yönetici: File-roller (2.18 de rar sorunu giderildi)
  • Rss Okuyucusu: Liferea
  • Ofis Programı: Openoffice
  • Oyun: Gnome oyunları, pysol

Düşünürken ebeliği kime paslayacağımı da buldum. Buyur top sende Alper Kanat.

2 Yanıt to “Linuxta en sevdiğim programlar”

  1. Audacious yazılımını biraz inceleyeceğim son zamanlarda adını sık duyuyorum. Bu arada ince ayrıntısına kadar tasniflediğine göre, P2P’nin senin için önemi büyük sanırım.

  2. burak said

    kasa programı süper ben izmir den burak 8/a seyrel i .ö.o okuyom arkadaslarıma selamlarımı iletiyorum ben sey sorcaktım bu oyunu 8 lere giden ler oynuya bilirmi sizi ve oyun calara selemlarımı iletiyorum kendinize iye bakın:d

Bir Cevap Yazın

 
