Serkan Kaba

Karalama Defteri

Java Advanced Imaging API (JAI)

Posted by Serkan Kaba 14 Nisan 2007

İlk örüntü tanıma çalışmamda yaptığım işlemi acaba Java’da yapabilirmiyim diye araştırdım. Daha önceden duymuş olduğum JAI ile çalışmaya karar verdim. Bu API resmi operatör adı verdiği işlemlera tâbi tutarak işliyor. Bu şekilde her operasyon sonunda işlemlerinizin 1 adımı gerçekleşmiş oluyor.

Aynısını yapmaya çalışırken ne yazık ki JAI’de fill işleminin kendinden gelmediğini öğrendim bunu biraz daha araştırmam gerekiyor.

Programın kaynak kodu:

http://dev.gentoo.org/~serkan/JAIDemo.html

Oluşan resimler:

http://www.flickr.com/photos/7468510@N07/sets/72157600075529878/

Referanslar:

8 Yanıt to “Java Advanced Imaging API (JAI)”

  1. ozan said

    Merhaba,ben izmir ekonomi yazılım mühendisliği 3, sınıf öğrencisiyim,sinir ağları(Neural Networks) dersi seçmeli dersi alıyorum,bize trafik plakaları tanıma ve okuma projesi verildi.Ödevleri matlab’la yapıyorum,fakat trafik plakası tanıma projesi javada denemek istiyorum.Elimde sadece el yazısını tanıyan java OCR(Optical Character Recognition) programı mevcut,O programı kurcalayıp,resimleri tanıtmaya çalıştım.Fakat resimleri bir türlü okutamadım.Sizin sayfanızı inceledim.Gerçi gördüğüm konular neural network’la ilgili.Bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

  2. Serkan Kaba said

    şu an için almadım o dersi ama ileride almayı düşünüyorum. Şu an için yardım edemem ama belki gelecekte🙂

  3. koray parlar said

    Arkadaşlar ben JAI api kullanarak OCR yaptım isteyen ile bilgilerimi paylaşırım iyi çalışmalar.

  4. koray parlar said

    mail adresim kparlar@cs.bilgi.edu.tr

  5. balamirkodak said

    Merhaba Arkadaslar,
    Yapmakta oldugum java swing uygulamasinda , ocr destegi gereksinimim dogdu .
    Bir kac sey buldum . Sonuclar :
    Tesseract : C ile yazilmiş nasil bunu java da nasil kullanabilirim . JNI ile bisiyler mi yapmam gerekir.
    Asprise OCR , fena degil bilen varsa tavsiye edermi acaba,
    JAVAOCR in orneklerini denedim . Kendi reismlerimi kullanarak deneme yaptim basarisiz sonuclar elde ettim.
    Alacagim ururun turk menşei li olmasina ozen gosteriyorum destek vs. gibi konnular icin .
    Bu konu hakkinda bana tavsiyerlde bulunacak arkadasim varmi acaba
    Tesekkur Ederim
    Iyi calismalar.

  6. Serkan Kaba said

    asprise ocr da native kütüphane ve jni kullanıyor ve lisansı sanırsam ciddi bir meblağ idi. Bir de yukarıda yorum yazan arkadaşımızın çalışması var. tessetact için de belki jni ile java-binding yazılabilir. Biraz fikir salatası yaptım sanırım ama neyse

  7. Ödev Tez said

    tşkler:)

  8. Dallo said

    Arkadaşlar bunun c# çin bir plaka tanıma sistemi kaynak kodu yokmu?

Bir Cevap Yazın

 
