Serkan Kaba

Karalama Defteri

Araskargo Creative Zen Touch ve Linux

Posted by Serkan Kaba 24 Mayıs 2007

Hepsiburada.com dan sipariş verdiğim Creative Zen Touch MP3 playerım sonunda elime ulaştı. Ulaşırken de sırası ile Araskargo Merkez şube (Kavacık) Alemdağ ve Cendere dağıtım merkezleri Kervan (Mecidiyeköy) ve İzzet Paşa şubelerini gezdi. (Bir dahaki kargomu deniz yoluyla ulaştırmalarını bekliyorum) Aslında çok zaman harcamasa da bu kadar gezmesi garip.

Neyse şimdi alete gelelim. Hafızasından ve bataryasından dolayı alet biraz ağırca ve sigara paketi boyutunda. Ancak 20 GB hafızası ve ses kalitesi bence bunu affettiriyor. Ama asıl sorunu ise firmware güncellemesi ile üstesinden gelinebildiği iddia edilen driver sorunu. PDE (Portable Digital Entertainment protocol) kullandığından dosya ya da müzik taşımak için programa ihtiyaç duyuyor. Şükür ki bu konuda da Gnomad2 imdadıma yetişti. Sadece root olmadan aygıta erişememe problemini aşağıdaki satırları /etc/udev/rules.d dizininde yeni bir dosyaya eklemem yetti.
SUBSYSTEM!="usb_device", ACTION!="add", GOTO="libnjb_rules_end"
# Creative Nomad Jukebox Zen Touch
SYSFS{idVendor}=="041e", SYSFS{idProduct}=="411b", GROUP="plugdev", MODE="0660"
LABEL="libnjb_rules_end"

Ardından alete müzik dosya kopyalama ve aletten bilgisayara kopyalama yapabilmeye başladım program ile. Yalnız 20 GB kopyala kopyala bitmiyor daha sadece 1000 civarı şarkı kopyalayabilmişim…

Düzenleme: Zen Touch a ait olmayan kısımları kırptım. Dosyanın tam haline ulaşmak için adres:

http://bugs.gentoo.org/attachment.cgi?id=89909

 Düzenleme 2: Protokolü MTP değil PDE imiş.

9 Yanıt to “Araskargo Creative Zen Touch ve Linux”

  1. Fazla satır eklemişsin🙂 Şu hali de yeterli;

    SUBSYSTEM!=”usb_device”, ACTION!=”add”, GOTO=”libnjb_rules_end”
    # Creative Nomad Jukebox Zen Touch
    SYSFS{idVendor}==”041e”, SYSFS{idProduct}==”411b”, GROUP=”plugdev”, MODE=”0660″
    LABEL=”libnjb_rules_end”

  2. Serkan Kaba said

    Diğer aygıtlara sahip olan arkadaşlar da faydalanabilsin diye yazdım…

  3. sleytr said

    Pardus’ta Gnomad2 i kaynaktan derlemek dışında herhangi bir ek işlem yapmadan normal kullanıcı ile kullanabiliyorum.

    Dosya adında ASCII dışı karakterler içeren mp3leri aktaramaması hatasını saymazsak(ki oldukça can sıkıcı bir hata) Amarok’da MTP cihazlarla dosya alışverişi yapabiliyor.
    Gnomad2’de cihaza zaten yüklü bir şarkıyı tekrar yüklemeye kalkarsanız hiçbir uyarı ya da hata vermeden yükler ve aynı şarkının ikinci bir kopyasına sahip olursunuz. Amarok ise bu dosya zaten mevcut diyip listedeki diğer dosyaları yüklemeye geçer. Üstelik Amarok’ta cihaza yükleyeceğiniz şarkıları kuyruğa atıp sonra hepsini birden yükleyebilirsiniz.

    Son sürümlerinde çok daha kararlı bir hale gelmiş olsada Gnomad2 bazen dosya aktarımı sırasında çöküveriyor ve seçtiğiniz onca şarkıyı bir daha seçmek, hangi şarkıyı yüklerken çöktüğünü bulup kaldığınız yerden tekrar yüklemeye devam etmek zorunda kalıyorsunuz. Amarok ise atamadığı dosyaları pas geçip işine devam ediyor. Aynı şarkıyı tekrar yükleme olasılığı olmaması da işinizi daha kolaylaştırıyor.

  4. HAKAN ARIN said

    Merak ettim şimdi. Aras kargoyu özellikle mi seçmiştin yoksa benim gibi farklı kargoyu seçmene rağmen aras kargo ile mi geldi.

    Soruyorum çünkü benim son iki alışverişimde başıma bu gelmişti. Ürünümü takip bile edememiştim gelene kadar.

  5. Serkan Kaba said

    Listede 3 tane vardı ama bir daha aras ı seçmeyeceğim kesin…

  6. amarok’ta Creative Nomad’ler için doğrudan destek var, cihazın özelliklerine göre amarok içinden kullanabilirsin. Ben iPod’u uzun süre öyle kullandım, sonra iPod’a da linux yükleyip rahat ettim🙂

  7. sleytr said

    Sanırım Amarok’ta ki Creative Nomad desteği MTP olmayan firmwareler için. Çünkü benim cihazı MTP firmware e yükselttikten sonra Amaraok tarafından otomatik olarak MTP cihaz olarak tanınmaya başlandı.

  8. Serkan Kaba said

    Bir de şunu belirtmek isterim ki aynı dosyayı tekrar atabilmesinin de avantajı var (windowsta kendi programının bunu yapmaması uyuz etmişti beni) Aynı parçanın aynı dosya adına sahip farklı versiyonları (remix,live…) dizin yapısı olmadığından kaydedilemiyor. Ancak gnomad2 ile bunu sağlayabiliyorum.

  9. AYLİN said

    yhaa bende bu cihazdan war ama ben bir türlü cd sini bilgisayara yükleyemedim lütfen bana yardımcı olabilir misiniz????????????

Bir Cevap Yazın

 
