Serkan Kaba

Karalama Defteri

PC değişimi

Posted by Serkan Kaba 3 Temmuz 2007

Daha önceki yazımda eski emektar PCmi değiştireceğimden bahsetmiştim. Yeni donanım şu şekilde oluşuyor.

Intel Core2 Duo 2.6, ASUS P5B anakart, 2x1GB ram,500GB samsung SATA II HDD, PALIT GF7600GS Sonic 256MB ekrankartı, 19″ Philips WS monitör (buradan bana WS öneren Mesut ve Taner’e teşekkür ederim) ………

Linux kurulumunda beni en çok uğraştıran ana kartta yer alan SATA/IDE controller oldu. JMicron363 SATA/IDE controllerı tanıtmak (daha doğrusu uygun kernel yapılandırmasını bulmak) baya zor oldu. Ayrıca kurulan pek çok dağıtımın cd sinde hala bunun modülü yer almadığından kurulum IDE dvd/cdrom lar ile gerçekleştirilemiyor. Bir de hala açılışta “BIOS bug …” gibi bir hata alıyorum risk alabilirsem BIOS güncelleyeceğim.

Neyse şimdilik bir kısım hata ile sisteme Gentoo kurdum. Donanımını tanıdıkça ve kernel güncelledikçe bunları da aşarım herhalde.

Bir Cevap Yazın

 
