Serkan Kaba

Karalama Defteri

Devletin yanlışının derdini çekmek

Posted by Serkan Kaba 18 Temmuz 2007

Apartmanımızın kapı numarasının değişmiş olması (ne zaman bilmiyorum zira ben geldiğimnde eski ve yeni olmak üzere 2 adet kapı numarası vardı apartmanın) sebebiyle ev adreslerini asıl bilmesi gereken kuruluş olan PTT adresime bir türlü posta ulaştıramıyor. KPDS giriş ve sonuç belgemi de üzerine para vererek tekrar çıkarttırmak zorunda kaldım. Bir de şu var ki pek çok insanın başına gelen daha kötü bir durum. KYK kredi ve bursu aldım. Ancak hazırlık da okuduğumu varsayarak (muafiyet sınavı ile hazırlığı atladım) 5. yılda da öğrenim kredim hesabıma yatmaya devam etti. Bundan da ilginci mezun olduğum halde okula harç kredimin yatmış olmasıydı. Şimdi hiç işim yok gibi dilekçe, posta vs. uğraşıp devletin bu yanlışını da ben düzelttireceğim. (Ödemeye başlamadan yapsam iyi olur) Şimdi benim bu yazıyı neden yazdığıma gelelim. Elle girdirilen diploma notlarında oluşan hatalar sebebiyle (hatalı girmek normal bi durum olabilir de bunun kontrol edilmemiş olması bence sorumsuzluktur) birçok öğrencinin OKS puanı yanlış hesaplanmış ve bunun da yükü yine öğrenciye ve veliye bindirilmiş. Yine bir Türkiye rezaleti. Aklıma birden çağrışım olarak Levent Kırca ve Olacak O Kadar geldi nedense.

Bir Yanıt to “Devletin yanlışının derdini çekmek”

  1. Levent Kırca’yı ben de göreve davet edeyim, işte öğrenci seçip yerleştiren bir kurumun başkanından bilimsel bir demeç:

    “Orta Öğretim Başarı Puanı hatalı girilen bir aday düzeltmenin ardından ,( farz-ı misal ) 20. sıradan 15. sıraya çıkabilir ancak aradaki diğer adayların sırasını değiştirmez bu işlem”

    Önceden 3. olan bir kişinin, hatanın giderilmesi sonucunda 2. olduğunu varsayalım. Sadece kendi sıralaması değişiyor, ee peki önceden 2. olan kişi ne olacak? Bu olayın en basit irdelenmesi bunda bile bir değil 2 kişinin sonuç değişiyor.

    Daha bunu algılamadan yoksun olan şahıs ve heyeti hangi mantık ve bilgi ile öğrencileri seçip yerleştirecek ki?

Bir Cevap Yazın

 
