Serkan Kaba

Karalama Defteri

Zemberek Gentoo ile buluştu

Posted by Serkan Kaba 19 Temmuz 2008

Aslında çok uzun zaman önce başladım Zemberek ile çalışmaya. Az değil, 20 ay geçmiş Zemberek paketlerini lapis overlaye alıp Lapis forumuna ilk başlığı yazmamdan. O günden bugüne çok şeyler oldu tabi. İlk önce Zemberek ardından Gentoo geliştiricisi oldum. Zemberek projesi sayesinde Ahmet ve Mehmet Akın gibi iki değerli insanı tanıdım. Jubler için Zemberek eklentisi yazdım. Ve bu hikayede benim ve diğer Türk Gentoo kullanıcılarının adına bir diğer mutlu son. Dün gece itibariyle Zemberek paketleri artık portageda yer alıyor. Evet artık GTK/Gnome ve KDE uygulamalarında Türkçe imla denetimi ile ilgili paketler direk portagedan yüklenebilir. Buradan test ve geliştirme sürecinde yardımını emeğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim.

KDE için

emerge zpspell

GTK/Gnome için

USE=”zemberek” emerge =app-text/enchant-1.4*

komutlarını vererek gerekli paketleri kurabilirsiniz. KDE için yapılması gereken ayarları http://www.pardus.org.tr/projeler/masaustu/zemberek-pardus adresinden bulabilirsiniz.

22 Yanıt to “Zemberek Gentoo ile buluştu”

  1. Adil Yaman said

    Sayın Hocam
    Pardus,Lapis, ve katkılarınızla Gentoo’da Zemberek kullanabiliyoruz. Hocam Ubuntu’da nasıl kullanabiliriz? Hocam şimdiden teşekkürler.

  2. Serkan Kaba said

    Ubuntu için bir ara Talat UYARER çalışma yapmıştı ama bu çalışma paketleme aşamasına gelemedi. Buna cevabım ne yazık ki “birileri paketlediği zaman” olacak.

  3. buraxezer said

    Selamlar,
    gentoobox purak # USE=”zemberek” emerge -av >=app-text/enchant-1.4
    bash: =app-text/enchant-1.4: No such file or directory

    Hata kimde?🙂

  4. Serkan Kaba said

    >=1.4 şeklinde yazınca karşılıyor ancak biraz benim verdiğim komut da anlamsız zira direk 1.4 sürümü yok. O yüzden yazıyı düzenledim. Teşekkürler

  5. buraxezer said

    Rica ederim…
    Yeni bir Gentoo kurulumu yaptım. Sistem oldukça sade bir halde, tam sitediğim gibi…🙂 Yukarıdaki komutu verince gcc 3 serisini yeni SLOT olarak kurmak istiyor. Bunu engellemenin bir yolu var mı? ebuild’i falan kurcalasak bozar mıyız?🙂

  6. Serkan Kaba said

    emerge =sys-libs/libstdc++-v3-3.3* ile libstdc++ kurduktan sonra yukarıdaki komutu vermeyi deneyebilirmisiniz?

  7. buraxezer said

    Gcc 3 serisinden kurtuldum ama zemberek-server patlıyor… Sistemdeki javayı mı tanımadı?
    ERROR: Invalid atom: ‘zemberek’
    *
    * ERROR: app-text/zemberek-server-0.7.1 failed.
    * Call stack:
    * ebuild.sh, line 49: Called pkg_setup
    * zemberek-server-0.7.1.ebuild, line 32: Called built_with_use ‘zemberek’ ‘linguas_tr’
    * eutils.eclass, line 1697: Called best_version ‘zemberek’
    * ebuild.sh, line 216: Called die
    * The specific snippet of code:
    * die “unexpected portageq exit code: ${retval}”
    * The die message:
    * unexpected portageq exit code: 2
    *
    * If you need support, post the topmost build error, and the call stack if relevant.
    * A complete build log is located at ‘/var/tmp/portage/app-text/zemberek-server-0.7.1/temp/build.log’.
    * The ebuild environment file is located at ‘/var/tmp/portage/app-text/zemberek-server-0.7.1/temp/die.env’.
    *
    !!! When you file a bug report, please include the following information:
    GENTOO_VM= CLASSPATH=”.” JAVA_HOME=””
    JAVACFLAGS=”” COMPILER=””
    and of course, the output of emerge –info
    Forumda mı devam etsek?

  8. Serkan Kaba said

    echo “dev-java/zemberek linguas_tr” >> /etc/portage/package.use ardından zemberek i tekrar derleyip kaldığın yerden devam edebilirsin.
    aslında LINGUAS=”tr” satırını make.conf a eklemeni tavsiye ederim bunun yerine pek çok pakette işine yarayacak.

  9. buraxezer said

    Ben bunu daha önceden denemiştim ama yine aynı hatayı verdi. make.conf içinde LINGUAS=”en, tr” satırı var… Zemberek kullanmakta bi kısmet olmadı :S

  10. Serkan Kaba said

    virgülle değil boşlukla ayrılıyor onlar

  11. buraxezer said

    LINGUAS=”en tr”
    make.conf içinde zaten böyleymiş. Ben buraya yazarken virgül koymuşum. Halen aynı hatayı alıyorum. Linguas satırını bu hatayı aldıktan sonra ekledim. Acaba önceki paketlerin bu satır olmasızın derlenmesi mi sorun yaratıyor?

  12. Serkan Kaba said

    evet 8. mesajda belirttiğim gibi zemberek paketinin tekrar derlenmesi gerekiyor.

  13. buraxezer said

    Zembereği o satırı ekledikten sonra tekrar derlemiştim ama sonuç aynı oluyordu. Kastettiğim şey diğer bağımlılıkların bu tr desteği isteyip istemediği idi. depclean ile paketleri temizledim ve en üstteki komutu tekrar kullandım. 20 paket merge etti ama zemberek-server halen aynı hatayı veriyor.
    gentoobox purak # emerge -av zemberek

    These are the packages that would be merged, in order:

    Calculating dependencies… done!
    [ebuild R ] dev-java/zemberek-2.1 USE=”-doc -source -test” LINGUAS=”tr -tk” 0 kB

    Total: 1 package (1 reinstall), Size of downloads: 0 kB

    Would you like to merge these packages? [Yes/No]
    ?

  14. Serkan Kaba said

    Sync ettikten sonra tekrar deneyebilir misin? Ebuild de ufak bir hata varmış.

  15. buraxezer said

    Ağacı güncelledim denedim ama durum hala aynı :s eix-sync kullandım ve sadece transcode ebuild’i değişmişti…

  16. Serkan Kaba said

    Hım yansılara düşmemiş olabilir. Bir sonraki syncte tekrar deneyip yazabilirsen sevinirim.

  17. buraxezer said

    Sorun düzeldi. Teşekkürler. Sanırım bu paketi kurup zemberek-serveri başlatmaktan daha fazlası gerekiyor. Şimdi ne yapmam gerek imla denetimi için? spell use flag’ı ile derlemem mi lazım bazı paketleri?

  18. buraxezer said

    Yukarıda yazdığımı uyguluyorum bakalım ne olacak. 16 paket emerge ediliyor.

  19. buraxezer said

    İşlem tamamlandı. Ama sadece Pidgin ve Abiword’te imla denetimi yapabiliyorum. Thunderbird ve Firefox’ta olmuyor. Çözüm var mı?

  20. Serkan Kaba said

    Malesef şu an için onlar yok😦

  21. buraxezer said

    😦

  22. pardus.gamer said

    Konu ile alakasız olduğundan içerik kaldırıldı.

Bir Cevap Yazın

 
