Serkan Kaba

Karalama Defteri

Bazaar sürüm kontrol sistemi

Posted by Serkan Kaba 19 Ekim 2008

Daha önce sadece Java-Gnome projesine yama (Bazaar terminolojisiyle bundle) göndermek için kullandığım Bazaar‘ı bu haftasonu deneme fırsatım oldu. Uzaktaki bir arkadaşım ile basit bir proje üzerinde çalışacaktık. Ne kadar basit olsa bile klasik yöntemlerle çalışsak aramızda ya email ile sürekli kod gidip gelecek ya da en iyi ihtimalle FTP sunucusu üzerine yazarak kodlarımızı paylaşacaktık. CVS, Subversion kurulumu ve ayarlaması hem zahmetli hem de modemden port açmamızı gerektireceğinden vakit kısıtımızdan da dolayı uygun değildi. Araştırdığımda varolan ftp sunucusunu Bazaar ile sürüm yönetiminde de kullanabileceğimi öğrendim. Bazaar kullanıcı rehberindeki adımları izleyerek ftp sunucusunda depomu açtım ve çalışmaya başladım. Bağlantıda da görülebileceği gibi protokoler ftp ile de sınırlı değil. Hatta svn depolarını bile Bazaar ile kullanmak mümkün. Bu kadar geniş bir protokol yelpazesini kullanabilmesi gereçekten çok iyi bir özellik. Tabi kendi bzr:// protokolünü de unutmamak lazım. Canonical‘ın arkasında olduğu bu sürüm kontrol sistemi gerçekten denenmeye değer.

Bazı belge bağlantıları:

Bir Yanıt to “Bazaar sürüm kontrol sistemi”

  1. […] bunu gerçekleştirememiştim. Ta ki Bazaar ile tanışana dek.  Bazaar hakkında daha önce bir yazı yazmıştım. Hemen hemen aynı zamanda Alper KANAT da bir yazı kaleme almıştı. Sağolsun benim […]

Bir Cevap Yazın

 
