Serkan Kaba

Karalama Defteri

Tez çalışmam ve bulduğum hatalar

Posted by Serkan Kaba 17 Ocak 2009

Tez çalışmamın yazımını çoğu Openoffice programını (Writer, Draw, Math) ve kmplot (ilk Google sonucu) kullanarak tamamladım (son rötuşlar olur tabi). Bu esnada Zemberek tarafından tanınamayan bazı kelimeler keşfettim ve hata kayıt sistemine raporladım. Ancak karşılaştığım hataların en ilginci Openoffice’te çıkandı. Çıktıyı (Neyse ki ciltli kopya değildi) bile aldıktan sonra arkadaşın gözle farkettiği formüllerim. Openoffice PDF çevrimi yaparken formüllerin bazılarında rakamları Arap alfabesindeki rakamlara çevirmişti. Araştırdığımda bunun bilinen ve uzun zamandır açık olan bir hata olduğunu öğrendim. Üstelik de yazılanlar gibi rasgele oluyor, bozulan rakamlar her seferinde değişiyordu. Şimdilik yazdırma için PDF’ye aktarmayı tercih edeceğim (Oysa kı yazıtipi, kayma gibi sorunlar olmasın diye özellikle PDF tercih etmiştim). Ancak PDF’ye çevirirken (CD’de PDF olarak da vermem gerekiyor sanırım) muhtemelen CUPS-PDF kullanmam gerekecek.

Ekleme: Tarık Zengin’in tavsiyesi ile dosyaya yazdır ile postscript dosyası oluşturup ghostscript ile beraber gelen ps2pdf ile pdf oluşturmaya karar verdim. Gayet de rahat oldu. Teşekkürler Tarık.

14 Yanıt to “Tez çalışmam ve bulduğum hatalar”

  1. cagdas said

    eğer vaktiniz varsa latex te yazabilirsiniz.

  2. Serkan Kaba said

    Evet olabilirmiş. Geç oldu bunun için maalesef😦

  3. sen yuksek lisans mi yapiosun?

  4. Serkan Kaba said

    Kısmetse bitmek üzere bile

  5. Zeki said

    Zemberek uygulamasının tanıyamadığı kelimelerin yanı sıra kelime haznesindeki eksiklere de bir ara el atmak lazım.Tez yazarken insan çok rahat farklediyor. Mesela en basiti Kullanım alanlarndan biri kamu fakaty farkettim ki Zemberek kamu kuruluşllarını tanımıyor🙂 Sayıştay Danıştay vs, bunları da eklemek lazım derim.
    Yeni proje sayfası umarım dolup taşar🙂

    Ellerinize Sağlık😉

  6. Serkan Kaba said

    Öncelikle teşekkür ederim. Gördüğüm kadarıyla kitap da yazıyorsunuz. Karşılaştığınız eksiklikleri, hataları hata kayıt sistemine bildirirseniz faydalı olacaktır.

  7. Zeki said

    Sanırım SnapShots üzerinde, günlük girdisinin başlığı masum bir yanlış anlaşılmaya neden oldu🙂 Okuyacağım yeni kitap demek istemiştim, ama umarım birgün bendekendi kitabımı yazarım🙂
    hata kayıt sisteminde Görüşmek üzere.

    Mutlu Günler& Mutlu çalışmalar🙂

  8. Metin said

    OpenOffice.org’un hangi sürümünü kullandınız?

  9. Serkan Kaba said

    3.0.0 kullanıyorum. Okuduğum yorum ve yazılarda dağıtımlar Sun paketi yerine go.ooo kullandığından go.ooo dağıtımına has olabileceği yazıyordu. openoffice-bin paketini kurarak deneyeceğim bir ara.

  10. Soyledigin gibi bir problemle karsilasmadim ben bugune kadar. Ilk defa da senden duydum. Ama halledebilmene sevindim.
    Benim memnun olmadigim seylerden biri de yazi icerisine formul ekledigimizde bunun ayri bir nesne olarak eklenmesi. Yani cumle icerisinde bir esitlik/formul/tanimlama kullanmak istedigim zaman bu formulu kelimeler arasina ekleyemiyorum. Eklenecegi kadar alani bos birakip nesneyi oraya yerlestirmek gerekiyor. Yazi konumu degisirse de bizim dormul orada sap gibi kaliyor. Bilmiyorum bunun bir yolu var mi.
    Bildigin gibi amele yontemler cok bende. Buna da bi amele yol bulursam iyi olacak. Tex icin degil de raporlar icin yararli olur. Tezde latex kullanacagim sanirim.

  11. Gecenlerde de konustugumuz gibi yukarida bahsettigim sey writer’da degil impress’de gecerli. Text area icerisine formul ekleyemiyorum. Ayri bir nesne oluyor formuller. Marjin degistigi zaman da formulu elle kaydirmak gerekiyor. Sorun bu idi. Cozum bilen ya da bulan olursa minnettar kalirim🙂

  12. ömer said

    hocam size nassı ulaşabilirim bilmiyorum ama, benimde openoffice ile ilgili bi sorunum var, yardımcı olabilirmisiniz acaba… “genel hata- genel girdi/çıktı hatası” veriyo ve biçok excell dosyam bu yolla açılmıyo şimdi :(( help me pls…
    omercik4x4@hotmail.com
    burdan ulaşırsanız sevinirim

  13. Serkan Kaba said

    @Omer

    OpenOffice.org Türkiye (http://www.openoffice.org.tr) sitesindeki forumlardan yardım alabilirsin.

  14. Samal said

    Merhaba Serkan Bey!
    Zemberek ile matlab’ı nasıl bağlayabilirim?
    Bilginiz varsa paylaşsanız çok sevinirdim

Bir Cevap Yazın

 
