Serkan Kaba

Karalama Defteri

Evince ile özgür PDFler

Posted by Serkan Kaba 17 Nisan 2009

Geçenlerde elime yazdırma korumalı bir PDF geçti. O an elimde sadece Acrobat Reader olduğu için yazdırma imkanım olmadı. Ancak GNOME masaüstünde kullandığım Evince’in bunu bir şekilde aşabileceği düşüncesi oluştu. Ne de olsa ekrana gösteriyorsa yazdırabilirdi de. Evince kaynak kodunu incelerken bunun /apps/evince/override_restrictions anahtarıyla kontrol edildiğini farkettim. Üstüne üstük bu anahtarın varsayılan değeri true idi. Bunun düşünülmüş olmasına şaşırmadan PDFyi açtım ve dosyaya yazdır seçeneği ile yeniden kısıtsız PDF olarak oluşturdum. Bu adımdan sonra oluşan PDFyi Acrobat Reader ile yazdırabildim. Eğer bu ayar dağıtımınızda varsayılan olarak true değilse ekrandaki gibi değiştirebilirsiniz.gconf3

2 Yanıt to “Evince ile özgür PDFler”

  1. Nuri.U said

    Evince ile pdf dosyasını odt dosyasına yazdırabilirmiyiz acaba? Kağıda değil de openoffice dosyasına.

  2. Serkan Kaba said

    Yok onun olduğunu sanmıyorum, ancak OOo PDFImport eklentisi ile Draw dosyasına çevrilebilir.

Bir Cevap Yazın

 
